Rad u uredu vs rad od kuće ? Što je Vaš izbor?
Kao što i sami znamo, rad od kuće nije neka novost i sve više tvrtki svojim zaposlenicima na raspolaganje daje mogućnost rada od kuće, a pogotovo u ovoj novonastaloj situaciji s korona virusom ili “Covid 19” situacijom. Naravno da ne možemo sve poslove u potpunosti obavljati u vlastitom domu, ali da bismo ih što bolje obavljali i naposljetku uspješno završili, potrebno je stvoriti dobre preduvjete. Osim radnog računala i interneta, potrebno se služiti raznim web i e-mail aplikacijama kako bi bili što produktivniji. Uz sve to potrebna je dobra organizacija i profesionalnost u obavljanju radnih zadataka.
Za početak, ako nemate kućni ured, bitno je da ga stvorite. Zato budite kreativni i pretvorite kućni radni prostor u pravi ured. A tu nastupamo mi, Birodomci, kao Vaši vjerni pratitelji koji Vas možemo opskrbiti svim potrebnim uredskim sitnicama u vrlo kratkom roku kako biste što bolje funkcionirali ????. Nadalje, svojim ukućanima trebate dati do znanja da niste slobodni i da bez obzira što se nalazite kod kuće imate zadatke koje trebate izvršavati kako bi oni u određenom razdoblju polučiti planirani rezultat. Prilikom rada od kuće također je vrlo bitno da se dobro postave stvari, te da komunikacija s nadređenima bude vrlo jasna. Prema nekim istraživanja, većina zaposlenika i poslodavaca smatra da je rad od kuće produktivniji od rada u uredu. Međutim, kao i sve ostalo, rad od kuće ima i svoje prednosti, ali i svoje nedostatke, pa eto i male komparacije.
Prednosti i nedostaci rada od kuće
1. Opuštena atmosfera
Prema raznim istraživanjima, opuštenija atmosfera doprinosi većoj produktivnosti zaposlenika. Razlog tome je što je radna okolina tiša, nema ometanja od strane kolega, a korištenje manjih pauza ustvari produžuje radno vrijeme i ima veći efekt. Sve navedeno znatno utječe na smanjenje stresa, a samim time i veću produktivnost.
2. Nema putovanja
Mnogim ljudima je radno mjesto udaljeno i nedostatak putovanja im smanjenjuje nervozu i napetost hoće li negdje stići na vrijeme ili ne. Također, otvara se dobra prilika da se uštedi na gorivu. Prema nekim istraživanjima, 20 dodatnih minuta dnevnog putovanja na posao, na zaposlenike ima isti negativan učinak isto kao i smanjenje plaće od 19%. S druge strane, radno vrijeme se produžuje jer više nitko ne čuje “zvono” za prekid radnog vremena nakon odrađenih osam sati već ga u većini slučajeva posao lako preuzme.
3. Možete raditi od kuda želite
Stvorili ste si pravi mali radni kutak, produktivniji ste, odgovara Vam radna okolina i sve to predstavlja veliki plus za Vas, te se pozitivno odražava na poslovanje. No s vremena na vrijeme, Vaša kućna svakodnevnica Vas počinje uznemiravati, a tišina koja inače djeluje fokusirajuće, prerasta u izolirajuću. Tada nije loše da ustanete i prošećete, napravite tjelovježbu, izađete u obližnji kafić i napunite baterije, što je velika prednost jer rad u uredu zapravo zahtjeva da cijelo vrijeme radite sjedeći ispred monitora.
4. Možete raditi u bilo koje vrijeme
Vrlo je važno da ne iskorištavate slobodu i da pažljivo rasporedite svoje vrijeme i odradite svojih osam sati kada ste u punoj formi. Raditi u bilo koje vrijeme zna biti vrlo “škakljivo” jer ukoliko jutro provedete radeći nešto drugo, cijeli dan Vam se protegne na poslovne obveze ili još gore ako posao ostavite za kasne noćne sate, više niste usredotočeni i pada Vam koncentracija što definitivno lose utječe na kvalitetu obavljanja radnih zadataka.
5. Možete dizajnirati ured prema Vašim željama
To ostavljamo Vama na maštu
Prednosti i nedostaci rada u uredu
1. Upravljanje radnim vremenom ključ je uspješnog poslovanja
Rad u uredu u većini slučajeva je definiran radnim vremenom kojeg se moramo pridržavati. To nas automatski uči kako najbolje upravljati svojim vremenom i kako postići što bolje rezultate. Svjesni smo da nakon napornog radnog dana slijedi opuštanje u kućnoj atmosferi.
2. Veća inovativnost
Činjenica je da su zaposlenici kod kuće produktivniji zbog opuštenije atmosfere, no međutim u uredu su puno kooperativniji i inovativniji. Razlog tome je što je komunikacija puno brža i lakša, te ako trebate pomoć ili mišljenje kolega oko projekta, puno su dostupniji nego kada se nalazite van ureda i trebate okupiti sve sudionike na jedno mjesto u vrlo kratkom roku.
3. Velika mogućnost stjecanja znanja
Prednost je što komunicirate i susrećete ljude različitih vještina i znanja. Neizbježno je da će se Vaše znanje proširiti na temelju kontakata unutar i van tvrtke. Također praćenje rada Vaše konkurencije, zdrav je pokretač pozitivnih promjena u tvrtci i prijenosa stečenih znanja. Rad u uredu definitivno je odličan način da se razvijate i napredujete.
4. Radno okruženje
Izvrsna motivacija za postizanje radnih zadataka je okolina u kojoj radite. U zdravom radnom okruženju lako je ostati motiviran zato što postoji razlika između posla i kuće. Naime, nalazite se u okruženju u kojem i drugi ljudi obavljaju posao i upravo zbog toga se nalaze tu, što definitivno stvara pozitivnu atmosferu u Vašem radnom okruženju.
5. Naučite prezentirati sebe
To je vrlo snažna vještina koja komunicira Vašu osobnost. Način na koji se odnosite prema svojim kolegama, nadređenima, kako razgovarate predstavlja profesionalnu sliku koju Vaši suradnicima dobivaju i koja, uveliko utječe na korektan poslovni odnos i ulijeva sigurnost i povjerenje, bez obzira voljeli Vi to ili ne.
Kao što se može vidjeti iz gore navedenog, obje opcije imaju i svojih prednosti i nedostataka. Sve ovisi kakva ste osoba i što Vi uistinu želite. Možda Vam se posreći i spojite oboje ???? A do tada budite nam zdravi, čuvajte se i #OSTANITE ODGOVORNI!